Pitkäaikaisen asiakkaamme Liikuntakeskus Hukan uuteen brändivideoon haluttiin tunnetta ja monipuolisuutta.

Lähtökohta: Hukan brändi oli uudistunut. Haluttiin tehdä uuteen brändiin sopivaa materiaalia, jossa nostetaan esille asioita, arvoja ja lajeja jotka eivät aina pääse parrasvaloihin.

Suunnitteluvaihe: Tutkimme Hukan brändikirjaa tarkkaan ja kävimme keskusteluja heidän markkinointinsa kanssa. Näistä löytyi monia tärkeitä asioita, joita haluttiin videolle mukaan. Ehkä tärkeimpänä se, että Hukka on yhteisö, jossa jokaiselle löytyy oma paikkansa.

Hukassa voi käydä vaikka treenaamassa ’vain salilla’, tai sitten voi testata eri palloilulajeja ja löytää sieltä uusia kavereita. Voi ennen treeniä ottaa aulassa opiskeluhetken tai jäädä tennispelien jälkeen vielä heittämään tikkaa. Joogat ja kehonhuollot, kylmävesialtaan ja Neurosonic-patjat auttavat sitten palautumaan halutessaan myös henkisesti.

Hukan monipuolisuutta haluttiin siis tuoda tunnelmallisesti ja ihmisläheisesti videolle, siihen tehtiin tarkkaa käsikirjoitus ja kuvasuunnitelma.

Ennakkosuunnitteluun liittyy aina myös location scouting eli kuvaajamme käy katsomassa etukäteen kuvauspaikkoja, miettien parhaita kuvakulmia ja kohtausten valaisua. Tämä näkyy laadussa.

”Jokainen päivä alkaa uudella mahdollisuudella.”

Ratkaisu: Päätimme siis kuvata erilaisia lajeja, myös sellaisia, mitkä eivät aina nouse esille. Haimme mukaan esiintyjiksi aitoja hukkalaisia, erilaisia ihmisiä ja treenaajatyyppejä, jotta sitäkin kautta saadaan esille Hukkaa paikkana kaikille. Myös työntekijät videolla ovat ihan oikeita hukkalaisia.

Kuvaukset sujuivat hyvin, vaikka pientä järjestelyä / säätöä se aina vaatii: esimerkiksi kylmäallaskohtauksen ajan osa miesten suihku- & saunatiloista oli suljettu kuvauksia varten, ettei vahingossa kukaan joudu videolle.

Spiikkitekstiin kirjoitettiin tunnetta ja symboliikkaa, ja spiikkeriksi oululainen ääni.

Lopputulos: Upea video & siitä erilaiset versiot erilaisiin käyttötarkoituksiin. Me ollaan tyytyväisiä ja asiakas myös. Videon lyhyempiä versioita käytetään vaaka- ja pystyversioina muun muassa somemarkkinoinnissa sekä paikallisessa Elokuvateatteri Starissa mainoksena.

Oli hienoa, että Hukan edustaja käytti videon englanninkielistä versiota myös Las Vegasissa konferenssissa – ja sieltäkin saatiin mahtavaa palautetta. 🙌🏻

Kokonaisuus tehtiin tietenkin yhdessä Hukan markkinoinnin kanssa. Tällaiset projektit hoidamme kuitenkin suunnittelusta valmiiseen videoon asti mahdollisimman valmiina pakettina, silloin pystymme vastaamaan laadusta eikä projekti rasita yrityksen omaa henkilöstöä liikaa.

Tehdäänkö teillekin brändivideo?